Gumi és felni webáruház

Nyári gumi csere, mikor és hogyan?

Nyári gumi csere, mikor és hogyan?

Autóinkon a nyári gumi cseréjét alapvetősen két okból szokás végrehajtani, az egyik, amikor az évszakok változása indokolja ezt, vagyis téli gumiról nyári gumira váltunk, a másik eset, amikor gumink elkopik és új abroncsokat tetetünk fel.

A téliről nyári gumira váltást a gumiabroncsgyártók ajánlásai alapján tavasszal akkor lehet és célszerű megtenni, amikor a napi átlag hőmérséklet már 7 Celsius fok fölé emelkedik. Amennyiben gumiszervizben tároltuk és ott cseréltejük át a gumiszetteket, akkor előtte érdemes átvizsgáltatni a nyári gumikat, hiszen akár tárolás közben is érhetik károsodások.

A gumiabroncsok elkopásának, elhasználódásának jeleivel nincs mindenki tisztában. Minden országban, így hazánkban is törvény írja a elő a gumikon lévő minimálisan még használható csatornamélységet, ami 1,6 mm lehet. Tehát amikor a gumik kopása ezt a határértéket eléri, a csere már kötelezővé válik. Egyébként, ha a csatornamélység ettől valamivel nagyobb, mondjuk 2 – 2,5 mm, a vezető akkor is köteles ennek megfelelően megválasztani a biztonságosabb vezetési stílust. A nem megfelelő profilmélységű gumiabroncsok már nem képesek elvezetni esőben a gumi és az úttest között felgyülemlő vizet, a fékút túlzottan megnő, létrejöhet a vízen-futás jelensége és az autó elveszheti kormányozhatóságát. A gumiabroncsok profilmélységét mérőeszközzel is ellenőrizhetjük, de ennek hiányában a minden gumin kötelezően meglévő kopási indikátor segítségével is meghatározhatjuk, hogy gumink elkopott e már, vagy közel jár hozzá. A kopási indikátor a gumik futófelületének csatornáiban lévő 1,6 mm-es kitüremkedés, ha a gumiabroncs futófelülete eddig a szintig lekopik, a csere kötelező. Egyébként már csak a saját biztonságunk érdekében is 2 mm mélységnél jobb, ha lecseréljük nyári gumijainkat.

Gumicserét érdemes elvégezni a tengelyek között is körülbelül 10 ezer kilométerenként, ezzel elkerülhető a legkisebb mértékű rendellenes kopás is, és a gumik egyszerre fognak elkopni. A tengelyek közötti cser esetén a kerekek forgásirányát aszimmetrikus mintázatnál semmiképpen ne változtassuk meg. Szimmetrikus mintázatnál a forgásirány változtatható, első kerék hajtású autóknál a két első kereket szokták változtatás nélkül hátra tenni, míg a hátsó kerek előre helyezésénél a forgás irányt változtatják, tehát keresztirányban kerülnek előre az addig hátul használt kerekek.

0

Kosár tartalma
A kosara jelenleg üres!
Összesen: 0
Tovább vásárolok Tovább a fizetéshez