Gumi és felni webáruház

4 évszakos vs. téligumi

Sok autós gondolkodik el azon, hogy melyik megoldás lenne a jobb a téli időszakban, ha nyári abroncsait jó minőségű téli gumikra cserélni, vagy inkább válasszon mindkét szezonra 4 évszakos gumit?

Sok autós gondolkodik el azon, hogy melyik megoldás lenne a jobb a téli időszakban, ha nyári abroncsait jó minőségű téli gumikra cserélné, vagy inkább válasszon minkét szezonra 4 évszakos gumit? A legtöbbet hangoztatott érv a négyévszakos abroncsok mellett az, hogy egyszer kell csak megvenni őket, plusz nem kell évenként kétszer a gumicserék költségeivel sem számolni. Ha azt vesszük, hogy a gumiabroncsokat legalább 6 évente cserélni kell az agyagfáradás miatt, és az autós csak körülbelül 10 ezer kilométert vezet évente, akkor ez elég jó érvnek számít. De ha a biztonság felől vizsgáljuk a kérdést, vajon ugyanolyan jó e egy négyévszakos gumiabroncs a téli időszakban, mint egy téli gumi?

A 4 évszakos gumiabroncsok agyaga és mintázata lényegében egyfajta keveréke a nyári gumik és a téli abroncsoknak, a futófelület tartalmazza kis mértékben mind a nyári gumik jellegzetességeit, mind pedig téli gumik mélyebb profilárkait és némileg a lamellákat is. Anyagában próbál megfelelni a nyári magasabb hőmérsékleteknek, és a téli hidegebb körülményeknek is. Azonban a tesztek azt mutatják, hogy mindkét évszakban elmarad a a teljesítményük a speciálisan nyárra, vagy télre tervezett abroncsokéhoz képest. Ha csak a téli gumikhoz hasonlítjuk ezeket, akkor a téli körülmények között száraz úton való teljesítményük van a legközelebb a téli gumikhoz, vizes úton már elég nyilvánvaló a rosszabb teljesítmény, és hóban és jégen pedig már egyértelműen elmaradnak a téli gumiabroncsokhoz képest. Ha a biztonság kérdést kihagynánk, a kopás és a fogyasztás tekintetében hasonlóan jók, mint a téli abroncsok, a zajszintjük viszont magasabb.

A téli gumik mellett tehát a nagyobb biztonság szól, 7 Celsius fok alatt már mérhető a különbség a téli gumik javára, mind a fékút, mint a kanyarstabilitás szempontjából is, míg 0 Celsius fok alatt ez már méterekben jelentkezik a fékutat tekintve, főként a havas és jeges útviszonyok közepette. A téli gumiknak mélyebb a futófelület mintázata, jobban megbirkóznak a téli csapadék elvezetésével, a sűrűbb lamellázottság is lényegesen javítja, mind a fékezhetőséget, mind pedig a kapaszkodóképességet. Ráadásul a téli gumik anyaga nagyobb rugalmasságot mutat a téli hidegben, mint a 4 évszakos abroncsoké.

Tehát ha a kiválasztáskor pusztán a téli biztonságot és a vezethetőséget tekintjük, a téli gumiabroncsok ezt egyértelműen jobban képesek biztosítani, használatukkor speciálisan a téli körülmények között kisebb lesz a fékút, nagyobb a kanyarstabilitás és a zaj és komfort érzés is.

Azon autósok számára azonban jó választás lehet a 4 évszakos gumi is, akik kevesebbet vezetnek a téli időszakban, autójukat inkább száraz, vagy enyhén nedves körülmények között használják, és meg tudják oldani, hogy nagy hóban és jeges körülmények között nem ülnek autóba

0

Kosár tartalma
A kosara jelenleg üres!
Összesen: 0
Tovább vásárolok Tovább a fizetéshez