A Continental WinterContact TS 860 téli gumi
A sikeres előd, a WinterContact TS 850 és az új abroncs
A TS 850-es az elmúlt négy évben az európai autós sajtó, az autó klubok és fogyasztói szervezetek által végzett 47 összehasonlító teszten futott be sikeresen, és lett a Continental gyártó eddigi legsikeresebb abroncsa.
Az új utód, a WinterContact TS 860 a biztonság és a vezetési élmény fő szempontjai mentén lett kifejlesztve és mély benyomást keltő teljesítményt mutat egyáltalán nem szégyenítve meg hajszálnyit sem a neves előd érdemeit.
Miben is javult a TS 860-as?
Nedves úton való fékezéskor 5%-kal jobb teljesítményt nyújt, jégen 4%-kal rövidültek a féktávolságok, további javulások tapasztalhatók a havas kezelhetőségben és a vezetési élményben. A tartósság és a gördülési ellenállás hasonló a TS 850-hez.
Az új WinterContact TS 860 téli gumi titka
Az új TS 860-as előrelépéseit egyrészt az új fejlesztésű gumikeverék, másrészt a futófelület friss dizájnja együttesen adja. A gumikeverékben lévő Cool Chili összetétel rugalmassá teszi nagyobb hidegben és nedves körülmények között is a magas szilika tartalmú futófelületi részt. Ez a rendkívül rugalmas polimer szerkezet észrevehetően javítja a vontatási tulajdonságokat is minden télen előforduló útviszonyon, extra tapadást biztosítva.
Szintén újak a futófelületben a magas teljesítményű gyanták is, melyek az egészen hideg időjárásban biztosítják a tapadási teljesítményeket és a rövid fékutakat havon és jégen.
A hatékonyabb jeges fékezéshez egy új fejlesztést vetettek be, amit Liquid Layer Drainage-nek neveztek el. Ez a fejlesztés fékezéskor a gumiabroncs érintkező futófelülete és a jég között keletkező vízpermet hatékonyabb elvezetését oldja meg.
Az új V-alakú futófelületben az úgynevezett SnowCurve technológia szolgáltatja a magas tapadási teljesítményeket a 3D horonytervezéssel együttesen.
A Continental téli gumi filozófiája
A Continental által gyártott prémium téli gumiabroncsok mindig a valóban használható többcélúság jegyében készülnek.
Ez úgy értendő, hogy a téli gumiknak megbízható tapadást kell biztosítaniuk mind a száraz, mind a nedves, havas és jeges téli európai útviszonyok mindegyikén. A Közép-Európai téli időjárás általában nagyrészt hideg és nedves, októbertől márciusig minden hónapban átlag 10 nap esős, ritkábban havas. Mivel a nulla fok körüli hőmérséklet rendkívül gyakori, sűrűn kell számítani az úgynevezett 'koszos, vagy fekete jég' jelenségre, amely a balesetek jelentős részét okozza.
A Continental tehát minden egyes téli abroncsánál elsődlegesen ezekhez az időjárási helyzetekhez fejleszt, és próbál minden helyzetre egy egyensúlyi tapadási teljesítményt kialakítani.