A Dunlop gumigyártó téli gumija a népszerű városi terepjárók számára
Egy kiváló téli gumi a SUV-ok, avagy városi terepjárók számára
Ahogy Európa szerte, úgy hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a SUV (sport utility vehicle) autók, vagy más néven szabadidő autók, városi terepjárók.
Ezek a járművek nagyban különböznek a már ismert személyautóktól, szedánoktól, kombiktól, mivel a legnagyobb részüknek lényegesen nagyobb a tömegük és a súlypontjuk is sokkal magasabban van. Érthető tehát, hogy ezen járművekre olyan téli gumikat szükséges kifejleszteni, melyek a nagyobb kihívásoknak is megfelelnek, képesek a kanyarodáskor, a fékezéskor és a gyorsításokkor abroncsokra terhelődő nagyobb tömegterhelésekkel megbirkózni, és megfelelő tapadást nyújtani minden téli körülmények között.
Miben lett jobb elődjénél a Winter Sport 5 SUV téligumi?
A Dunlop Winter Sport 5 SUV a kiválóságát több teszten is bizonyító Winter Sport 4D alapjaira épül, amit még a Mercedes C-Class számára fejlesztett ki a Dunlop. Ezt az abroncsot nagy teljesítmények átvitelére és viszonylag nagy tömegek elviselésére tervezték meg, így egész közel állt a SUV autók kívánalmaihoz is.
Az abroncsot főként a rendkívül magas súlyponthoz kellett ráhangolni, ami nem volt könnyű feladat, de a neves gyártónak mégis sikerült elérni a lehetetlent, és elkészíteni a ma talán legjobb városi terepjáró téli abroncsot.
Az új Winter Sport 5 SUV elődjéhez képest jobb tapadást mutat a jeges útfelületeken, jobban kontrollálható a nedves, a havas és a száraz útszakaszokon is. A gördülési ellenállást sikerült 10 – 13 százalékkal lecsökkenteni, ami egyrészt hosszabb élettartamot garantál, másrészt kevesebb üzemanyag felhasználást követel.
Milyen fejlesztésekkel érték el a kiváló tapadási mutatókat?
Az új generációs Winter Sport 5 SUV előremutató futófelületi mintázatot kapott, új fejlesztésű anyagkeverékének hála sikerül lényegesen könnyebbé tenni.
A téli gumik nem létezhetnének a mély vízelvezető hornyaik nélkül, az új kialakítású futófelület nagyobb hatékonysággal képes a téli nedvesség, a víz, a latyak és a sár eloszlatására, a tapadó felületek aló való eltüntetésére.
Főként a havas és jeges felületű tapadást hívatottak a futófelületi lamellák megoldani, most a gondos tervezéseknek és teszteknek köszönhetően olyan többirányú lamella rendszert sikerült kialakítani, mellyel jelentősen javítható lett ezeken a síkos felületeken a vezető által kontrollálható viselkedés.
Még egyszer érdemes megemlíteni a szuperkönnyű anyagokból való kialakítást, ami nemcsak a kisebb gördülési ellenállás miatt lényeges, ezzel nemcsak könnyebben fékezhetővé válnak a nehéz SUV autók, a gyorsítások is hatékonyabbak, és a kisebb rugózatlan tömegnek hála komfortosabb és biztonságosabb az autó kapcsolata az úttal.