A Nokian WR D4 téli gumi
A Nokian a tipikus téli körülmények között kiemelten kezeli a megfelelő biztonságot és a teljesítményt, így nem meglepő, hogy a gyártó téli gumija azon kevesek közé tartozik, amely megkapta az európai gumiabroncs címkézési rendszeren belül az 'A' minősítést a téli nedves aszfalton mért fékezési hatékonyságáért.
A Nokian WR D4 téli gumi újításai
Az újabb modell irányított, azaz V elrendezésű futófelületi mintázattal rendelkezik, amelyet főként a közép-európai téli időjárási körülményeknek megfelelően terveztek, fejlesztettek és optimalizáltak a gyártó világszinten is magasan képzett szakemberei.
A WR D4 esetében most tökéletesített blokk kialakítást alkalmaztak speciális kapcsolódásokkal és bemetszésekkel, ezzel is jelentősen növelve a futófelület alól a víz a latyak és a hó még eredményesebb szétoszlatását.
További futófelületi változtatások
A széles központi borda a WR D4 esetében most rövidebb lamellákkal lett ellátva, ami a kormányozhatóság pontosságát és a jármű még nagyobb fokú stabilitását hivatott fokozni.
A Nokian téli gumija esetében minden egyes horony, lamella és blokk egy sajátosan jellemző probléma megoldására lett megtervezve, ezzel is mind jobban garantálva a kiváló tapadási teljesítményeket, a hathatós megbízhatóságot, amivel a WR D4-gyel felszerelt autó kezeli a téli körülmények közötti kanyarodásokat, hirtelen irányváltásokat és más rizikósabb helyzeteket.
A gumiabroncsot a speciális téli szituációkhoz kifejlesztett és remekül idomuló Nokian Twin Trac Silica vegyület természetes gumit, szilikát (szilicium-dioxid) és speciális repceolaj kivonatot tartalmaz, és a gyártó ezzel a gumikeverékkel tudta elérni a fentebb már említett 'A' európai gumiabroncs címke jelölést, valamint a magas szintű vezethetőséget mind a havas, mind pedig a nedves aszfalt felületeken, de ez a technológia növeli a tapadási teljesítményeket a nagyobb hidegekben és mivel kivételes fokon tud ellenállni a súrlódási kopásoknak, jelentősen növeli a Nokian WR D4 téli gumi futásteljesítményét.
Ez a speciális gumivegyület a magyarázata nagyrészt annak is, hogy a téli gumi rendkívül alacsony gördülési ellenállással rendelkezik, ami feltűnően pozitív hatást tesz a gumiabroncs üzemanyag megtakarítási képességére, ezáltal a WR D4 nemcsak gazdaságosabb, azaz pénztárcakímélőbb, hanem sokkal környezetkímélőbb használatot is eredményez.
A komfort szempontjából tekintve
A Nokian WR D4 téli gumi mögött álló mérnökök rátermettségét bizonyítja, hogy az akusztikus komfortot a kifejlesztett Silent Sidewall technológiával sikerült példás mértékben javítani, ami azt jelenti, hogy ezzel a téli gumiabronccsal utazva jóval kisebb mértékben vagyunk kitéve a téli gumikra annyira jellemző kellemetlen zajhatásoknak és rezgéseknek, ami nagyon kényelmes utazhatóságot eredményez.