Gumi és felni webáruház

Az ABS előnyei és hátrányai

Az ABS (Anti-lock Braking System) 2007 óta kötelező felszereltség az unióban, azaz csak olyan autót lehet forgalomba hozni, amelybe be van szerelve.

Az ABS előnyei és hátrányai

Az ABS (Anti-lock Braking System) 2007 óta kötelező felszereltség az unióban, azaz csak olyan autót lehet forgalomba hozni, amelybe be van szerelve. Ez az aktívbiztonsági eszköz megakadályozza, hogy a fékezéskor a kerekek blokkoljanak, és megcsússzanak, így az autó vészfékezés esetén is kormányozható marad. A kerekekre szerelt speciális érzékelők pillanatok alatt érzékelik, ha egy adott kerék blokkol, és a fékezést megszüntetik a másodperc tört részéig.

Az ABS rendszert abból a célból fejlesztették ki, hogy a vezetés közbeni esetleges vészfékezés esetén se csússzanak meg a kerekek, ezáltal a tapadás rendelkezésre álljon, és a vezető ki tudja kerülni az elé került akadályt, valamint, hogy elkerülhető legyen az autó megpördülése, és a fékút is a lehető legrövidebb legyen.

A vészfékezés során mindig egy hirtelen, nagyon erős lábmozdulattal lépünk a fékpedálra, fontos, hogy ekkor a kuplung pedálra is rálépjünk, mivel a motor leállásával leáll a kormány szervó támogatása és az ABS is. Miközben a fékpedált nyomjuk, az remeghet, illetőleg kattogó hangot is adhat, ez az ABS rendszer működésének velejárója. Pumpáló fékezést soha ne alkalmazzunk, ez csak megzavarja a rendszer helyes működését.

Az ABS blokkolásgátló rendszerének legfontosabb előnyei:

- a fékezések legnagyobb részében lecsökkenti a fékút hosszát,

- Vészfékezés esetén a forgó és ezért tapadó kerekek miatt biztosítva van az autó irányíthatósága.

Az ABS rendszer hátrányai:

- kockaköves útszakaszon a a fékút megnövekedhet,

- a frissen esett és tapadó hóban való fékezéskor az első kerekek előtt nem gyűlik össze a hó, ami a fékezést segíthetné, ezáltal ekkor szintén nő a fékút,

- kavicsos, iszapos, sáros, vagy homokos útszakaszon az ABS a kapott jeleket nem tudja hasznosan értelmezni, ezért ugyancsak növekszik a fékút.

-

A blokkolásgátló rendszer elektronikus érzékelőkből, visszatöltő pumpákból és szelepekből, és egy központi számítógépből áll. A szenzorok információt gyűjtenek az autó mindegyik kerekénél, a szelepek csökkentik le a féknyomás erejét, a szelepekhez csatlakoztatott pumpák pedig a már lecsökkentett féknyomást töltik vissza. A vezérlő számítógép hangolja össze az ABS rendszerének összes részegységét.

Amikor a számítógép azt az információt kapja az érzékelőkből, hogy a lassulás túlzott mértékű, akkor utasítást küld a szelepeknek a fékerő csökkentésére. Ezt a parancsot mindaddig fenntartja, amíg gyorsulást nem észlel, ekkor viszont a visszatöltő pumpának ad parancsot. Ezt a folyamatot végzi a rendszer váltakozva, amíg a kerekek blokkolás nélkül meg nem állnak.

0

Kosár tartalma
A kosara jelenleg üres!
Összesen: 0
Tovább vásárolok Tovább a fizetéshez