Gumi és felni webáruház

Az Auto Bild 2017-es téli gumi tesztjén a Dunlop újra dobogós helyezést ért el

Az Auto Bild 2017-es téli gumi tesztje során 50 különböző márkájú 225/50 R17-es méretű téli gumiabroncsot helyeztek téli próbatételek alá. A tesztek első mozzanata folyamán mind az ötven alanyt nedves úton való fékezési próbának vetették alá, majd a legrosszabbul teljesítő 20 téli gumit azonnal kizárták a további vizsgálatokból.

A maradék 30 db téli gumi további tesztje


A következő fázisban a megmaradt harminc versenyző havas úton való fékezési teljesítményét vizsgálták. Majd ezek végeredményét kombinálták a nedves fékezési eredményekkel. Az így kialakult rangsor célja az volt, hogy újabb tíz abroncsot lehessen kirekeszteni a további tesztekből. Ezzel létrejött az a 20-as mezőny, melyet az Auto Bild elégséges teljesítményűnek tartott arra, hogy a további teszteken már végig részt vehessenek.

Dunlop


Az Auto Bild részletes tesztje


Mint ahogy minden évben, az Auto Bild téli gumi tesztjein részletekbe menően megvizsgálják mind a száraz, mind a nedves és havas téli körülmények közötti teljesítményeket, majd ezeket kombinálják az ár/érték arány, valamint a gördülési ellenállás eredményeivel, és ezek alapján alakul ki a végleges rangsor a 2017-es teszteken.

Az idei eredmények szerint a megmaradt 20 mintázat minden eddiginél közelebbi ranglistát hozott. Az első tíz között semmiképpen nem találunk gyenge minősítésű téli gumit, de az első három helyezett különösen kiemelkedő teljesítménnyel, büszkélkedhetett, ezek között volt a Dunlop Winter Sport 5 is harmadik helyezésével.


Az eredményekről


A száraz fékezési teszteket a Pirelli gyártó mintázata nyerte, de mind a húsz abroncs 3 méteren belüli értéket produkált a 100km/h sebességről való lefékezés során. Az első tíz helyezett között rendkívül kis különbségek voltak.

A száraz kezelhetőség tekintetében szintén szoros eredmények születtek, kivétel a Continental abroncs, mely itt kiemelkedett a mezőnyből.

A téli gumik híresek arról, hogy zajosak, de ezek a mintázatok nagyon jól szerepeltek, még a referencia nyári guminál is alacsonyabb eredmények születtek.

A sekély vizes nedvesség tesztek során az eredmények már nagyobb szórást mutattak, mind a nedves fékezési, mind a nedves kezelhetőségi teszteket a Pirelli mintázata nyerte.

Az aquaplaning vizsgálatok során a mezőny sorrend szinte teljesen felborult, a nagymenők közül sokan hátulra szorultak.

A havas úton való fékezések során, melyet 50km/h-ról teljes megállásig végeztek, mind a húsz abroncs 4 méteren belül állt meg, ami szorosnak mondható. A referencia nyárigumi, a legrosszabb téli gumi eredményétől is kétszer olyan hosszú távon állt csak meg.

A havas kezelhetőségi teszteken a referencia nyári gumi nem tudott értékelhető eredményt hozni, ezért itt kizárták az eredmények közül. A vizsgált téli gumik 3km/h átlagsebességen belüli eltérést mutattak csak.

Az ár/érték, és kopás tesztjein a prémium abroncsok között egyértelműen a Michelin gyártó terméke szerepelt kimagaslóan.

Gördülési ellenállás tekintetében egyik téli gumi sem tudta megverni a referencia nyári gumit, viszont az előző évekhez képest dicséretes módon javultak az eredmények.


Az átlagolt végeredmény:

1. Continental WinterContact TS 860

2. Michelin Alpin 5

3. Dunlop Winter Sport 5

0

Kosár tartalma
A kosara jelenleg üres!
Összesen: 0
Tovább vásárolok Tovább a fizetéshez