Az AutoBild újszerű négyévszakos gumi tesztje a 185/65 R15 méretben
A cél természetesen annak kiderítése volt, hogy az új abroncsokhoz képest mennyire megbízhatóak, és milyen teljesítményt nyújtanak a félig kopott és a kopáshatáron lévő négyévszakos gumiabroncsok.
A Michelin bátor kijelentése négyévszakos gumiabroncsa teljesítményéről
Mint tudjuk az autók abroncsairól szóló előírásban az szerepel, hogy csak 1,6mm profilmélységig használhatjuk közúti forgalomban a gumiabroncsokat.
Érdekes fejlemény volt ezzel kapcsolatban, amikor a Nokian gyártó a saját Biztonsági Indikátorát téligumiknál 4mm-nél helyezte el. Tehát abroncsait csak 4mm profilmélység felett ajánlja.
Ehhez vegyük hozzá azt is, hogy néhány EU-s ország már bevezette, vagy tervezi bevezetni a 3mm profilmélység határt.
És most jön a Michelin cég, a világ egyik vezető gumiabroncsgyártója, és azt a kijelentést teszi, hogy gumiabroncsait jelentős teljesítményromlás nélkül, nedves és havas útfelületeken is biztonságosan használhatják akár 2mm-re kopott profilmélységgel is bármiféle biztonsági kockázat nélkül.
Érthető, hogy a kijelentés meglepte az autós társadalmat.
Az AutoBild egyedülálló tesztje bebizonyítja a Michelin igazát?
A havas felületű hajtó erő vizsgálatoknál az új abroncsokat tekintve a Pirelli kivételével mindegyik négyévszakos gumiabroncs hasonlóan jól húzott, 4mm kopásnál a Michelin vezetett, és szorosan követte a Nokian, 2mm-ig kopott abroncsoknál egyértelmű volt a Michelin győzelme, három prémium négyészakos abroncs határértéken aluli eredményeket produkált csak. A Michelin Crossclimate+ a 2mm profilmélységével a referencia téliguminál is jobb húzó tapadást mutatott.
A szlalom tesztnél csak a Michelin és a Goodyear négyévszakosa volt képes biztonsági határértéken belül maradni 2mm-nél.
A 50km/h fékteszteknél figyelemre méltó volt, hogy a 2mm-es Michelin jobb fékteljesítményt mutatott, mint a többi négyévszakos 4mm kopással, és a 2mm-es referencia tél guminál is jobb volt.
A kezelhetőségi vizsgálatoknál ugyancsak a Michelin Crossclimate+ volt az, amelynél az új, a 4mm-es és a 2mm-es tapadások nagyon közel álltak egymáshoz, a 2mm-es abroncs megint jobb volt a referencia téli guminál.
Nedves felületű tesztek
A nedves felületű 80km/h féktesztnél minden profilmélységnél magabiztos volt a Michelin fölénye, szintén jobb fékerőt mutatott 2mm-nél, mint más abroncsok 4mm-es kopással.
A nedves felületű kezelhetőségi teszten a Michelin négyévszakosa kivételével minden abroncs elvérzett 2mm profilmélységnél, ugyanis csak a Crossclimate+ maradt csak a biztonsági határértéken belül.
A Michelin Crosscliamte+ minden profilmélységél győzött, és csak nála nyrt igazolást, hogy akár 2mm-ig kopott profilmélységnél is biztonságosan használható.