2013. 10. 28.
Október és november hónapban megszaporodnak a téli gumi hirdetések és az azzal foglalkozó cikkek az interneten, bátorítva az autósokat a téli gumi mind előbbi felszerelésére.
Október és november hónapban megszaporodnak a téli gumi hirdetések és az azzal foglalkozó cikkek az interneten, bátorítva az autósokat a téli gumi mind előbbi felszerelésére. Magyarországon szinte népszokás az a gyakorlat az autósok körében, hogy csak akkor kapnak észbe, ha már leesik az első hó, majd rohannak valamelyik gumiszervízbe. Ahol is megjelennek a végeláthatatlan sorok az idegtépő hosszú várakozási idővel.
A gumi forgalmazással foglakozó cégek már jóval a tél beállta előtt elkezdik az újabb kiadású téli gumiabroncsok forgalmazását, ráadásul ekkor még nagyobb kedvezményekkel is csábítják a gépkocsivezetőket a gumik megvásárlására. Így tehát tény, hogy ha ekkor vásároljuk meg téli gumi garnitúránkat, akkor jelentős összegeket spórolhatunk, sok esetben még ingyen fel is szerelik a pontosan beállított gumikat. Később már, november vége felé ezek a kedvezmények eltűnnek, és ráadásul a sorban állás is borzolja az idegeket. Megéri tehát akciósan vásárolni és már az első havazás előtt felszereltetni az új téli gumikat.
Van azonban egy ettől egzaktabb meghatározás arra, hogy mikor javasolt a téli gumik felszerelése. A téli gumik előnye az a nyári gumikkal szemben, hogy azok a hidegben sem keményednek meg, rugalmasságukat megtartják ezzel biztosítva a hideg aszfalton való tapadást. A gyártók egyöntetűen azt javasolják, hogy ha a napi középhőmérséklet 7 Celsius alá csökken, akkor már inkább használjunk autóinkon téli abroncsokat. Ezt méréseik alapján határozták meg, ami azt jelenti, hogy 7 Celsius fok alatt a téli gumiknak már jobb a féktávuk száraz úton is, és magasabb kanyarstabilitást nyújtanak.
Másik fontos dolog a téli gumikkal kapcsolatban, hogy a törvényileg megengedett 1,6 milliméteres minimális profilmélység velük kapcsolatban nem igazán biztonságos, a szakemberek azt tanácsolják, hogy legalább legyen 4 mm a profilmélység az esetleges megnövekedett csapadék elvezetésére, a jó kapaszkodóképesség biztosítására.
Még mindig vannak olyanok, akik szerint elegendő csak a meghajtott kerekekre felszereltetni téli gumikat, ami az első kerék meghajtású autóknál eleve téves elgondolás, hiszen gyengébb tapadásnál főként az autó hátulja az, ami kiszámíthatatlanná válhat, és ha a hátsó kerekeken nyári gumik vannak, akkor szinte lehetetlenné válik a megcsúszás korrigálása. A pótkerékre is inkább lehet érdemes téli gumit rakni, hiszen a defektek nagyobb része is télen következik be a több kátyú miatt.Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!