Négyévszakos gumi megfelelő télen?
Az évek során az autóknak nemcsak a teljesítménye, hanem a súlya is jelentősen megnőtt, így a gumiabroncs gyártóknak is lépniük kellett, hogy ezeknek a megnövekedett feltételeknek egyre jobban megfeleljenek. A gumiabroncs gyártási technológiák nagyot fejlődtek, és az a trend vált megfigyelhetővé, hogy a tervezők és gyártók a termékeiket egyre inkább a speciális követelményekhez igazítják inkább többféle gumit létrehozva, mint egy mindenre jó megoldást találni, ami amúgy is lehetetlen lenne. Így ma már ahogy a teszteken is kiderül, a speciálisan télre és nyárra megtervezett gumik lényegesen jobban teljesítenek, mint az egyre kisebb választékban gyártott négyévszakos gumiabroncsok.
Tehát bármilyen autónk is van, biztosak lehetünk benne, hogy nyáron egy nyári gumi, vagy télen egy téli gumival nagyobb biztonságban autózhatunk, mintha egyébként négyévszakos gumit használnánk. És minél inkább nehezebb és nagyobb teljesítményű a gépkocsink, annál inkább ajánlatos a megfelelő évszakhoz kialakított gumit használnunk. A szakemberek és a gyártók egyöntetű javaslata alapján a a téli gumikat akkor szükséges felhelyezni, amikor a napi középhőmérséklet tartósan +7 Celsius fok alá csökken, így a nyári gumik e fölött a hőmérséklet fölött használhatók biztonságosan.
Ha valaki mindezek ellenére a négyévszakos gumiabroncsok mellett szeretne dönteni, mégis milyen szempontok szerint érdemes azt megtennie? Ha például gazdasági okai vannak, vagyis nem tudja, vagy nem akarja megfizetni az újabb garnitúra gumiabronccsal járó plusz költségeket, esetleg a gumicserét sem tudná könnyen megoldani, akár azért mert a közelében nincs gumiszervíz, akár azért mert saját magának fizikai akadályai vannak. Akkor is választható a nyégyévszakos gumi, ha télen meg tudja oldani, hogy különösen rossz, havas vagy jeges időben egyáltalán nem használja az autóját, kizárólag akkor, amikor az útviszonyok inkább száraznak mondhatóak, és jegesedés sem fordulhat elő. Az is jó indok lehet, ha lényegében csak nagyon kis távolságokon használja autóját, és akkor is csak olyan szakaszokon, amelyeket már alaposan ismer. Ha vezetési stílúsából fakadóan soha nem vezet nagyobb sebességgel, vagy meg tudja állni, hogy az átlagosan megszokottól lassabban vezet, akkor is aránylag biztonságosan lehet közlekedni az egész évben használható gumiabroncsokkal. Egyébként annak, aki télen leteszi autóját, és biztos benne, hogy nem fogja használni, annak viszont felesleges és rossz választás négyévszakos gumit vennie, hiszen azok a sajátos anyagaik és kialakításuk miatt drágábbak a nyári gumiknál, jobban is kopnak és ráadásul kevésbé jól tapadnak. A négyévszakos gumik egyetlen előnye az idényenkénti kerékcserék költségének a megtakarítása, ha valaki viszont meg tudja oldani a kerékcseréket saját maga, annak ez az előny is lenullázódik.