Gumi és felni webáruház

Óvakodjon a hamis könnyűfém felnitől

Évről évre egyre növekszik világszerte, így hazánkban is az eladott alu, illetve könnyűfém felnik száma. Sajnálatos azonban, hogy ezzel párhuzamosan jelennek meg a fekete piacon az eredetire külsőre megtévesztésig hasonlító alufelnik is. A kilencvenes évek közepétől a felderített hamis felnik száma 2010-re megtízszereződött, ezért is érdemes felhívni a figyelmét az autósoknak, hogy csak megbízható forrásból, és csak minőségi felnit vásároljanak.

Milyen veszélyeket rejthet a hamis könnyűfém felni?


Amik rendkívül veszélyessé teszik a hamis alu felniket, az az, hogy a hamisítás során kizárólag a szép formaterv és a jól kinéző felületkezelés másolására fordítanak figyelmet, a könnyűfém ötvözetek nagyon kényes összetevőire nem.

Az alu felniket minden esetben nagy teherbírásra tervezik meg, és a maximális teherbírás miatt nagyon erős könnyűfém ötvözeteket szükséges létrehozni, majd az elkészült felniket többlépcsős és rendkívül alapos tesztelésnek vetik alá.

Nos a hamisítók nem terveznek meg semmit, nem kísérleteznek ki nagy teherbírású könnyűfém ötvözeteket, és nem is tesztelik le alaposan az elkészült felnijeiket, céljuk a minél hamarabbi eladások és az ebből fakadó profit beseprése.

És pont ezért választják a népszerűbb és drágább, divatos felniket hamisítás céljára, olyan felniket, amelyek nagyobb teljesítményű sportos autókra készülnek. De a baj, illetve a veszély is ilyen erős autók és felnik esetében alakulhat ki a legkönnyebben, hiszen a gyenge ötvözetű könnyűfém felnik sajnálatosan az átlagos terheléseket sem bírják huzamosabb ideig, így amikor egy erőteljes autón, sportos vezetés mellett kezdik el használni a hamis felniket, azok hamar deformálódhatnak, illetőleg el is törhetnek.

Alloy


Milyen gyakori hibái vannak a hamis felniknek?


A németországi TÜV, ami egy neves és független minőség-ellenőrzéssel is foglalkozó cég, már számtalan lefoglalt hamisított könnyűfém felnit ellenőrzött, tesztelt és vizsgált, és mindezek eredményeképpen arra jutott, hogy a hamis felnik leggyakoribb hibái a peremrepedések, a peremtörések, a csavarfuratok meggyengülése és törése, ezenkívül pedig a küllők törése a kerékagyak közvetlen közelében.

A dinamikai vizsgálatok, melyeket nagyobb terhelések alatt végeztek, nagymértékű torzulási hajlamokra derítettek fényt, de már kisebb terhelések alatt is sűrűn jelentek meg repedések. Mindezek roppant nagy balesetveszélyt jelenthetnek a közlekedésben résztvevők számára.


Milyen nagyon veszélyes helyzetek léphetnek fel?


A hamis könnyűfém felnikkel közlekedő autósra a legnagyobb veszélyt a hirtelen fellépő dinamikus terhelések jelentik.

Például erőteljes fékezés során fellépő erők miatt, de a kátyúba hajtáskor eltörő, deformálódó felnik talán a leggyakoribbak. Szintén veszélyes helyzeteket okozhatnak a sportos vezetés közbeni hirtelen irányváltások, a folyamatosan változó dinamikus terhelés (erőteljes gyorsítások, fékezések).

Az eltört felnik az estek többségében azonnal légnyomás csökkenést okoznak a gumiban, ami a durrdefekthez hasonló veszélyes helyzeteket idézhetnek elő.

0

Kosár tartalma
A kosara jelenleg üres!
Összesen: 0
Tovább vásárolok Tovább a fizetéshez